Kompanija M:tel iz Banje Luke zauzela je ove godine drugo mjesto po profitabilnosti na listi "100 najvećih u BiH", koju su napravile sarajevske "Poslovne novine". Tajna ovakvog uspjeha je u sistematičnom i segmentiranom pristupu bh. tržištu, i to u vezi sa svim uslugama koje pružaju. Naravno, ne smiju zanemariti i velike investicije koje su imali u protekle tri godine. U tom periodu u razvoj infrastrukture uložili su više od 400 miliona KM. Najviše u sektoru mobilne telefonije, a kasnije i u segmentu širokopojasnog pristupa, prije svega ADSL-a. Investicije u prvom polugodištu iznosile su 40 miliona maraka. Kada su u pitanju rezultati poslovanja u prvih šest mjeseci ove godine, M:tel je ostvario prihod od 231 milion KM, dok je neto dobit iznosila 45,7 miliona. Ovi rezultati slabiji su nego u istom periodu lani za nešto više od četiri posto, a na takav ishod najviše je utjecala globalna ekonomska kriza.
Kompanija M:tel iz Banje Luke zauzela je ove godine drugo mjesto po profitabilnosti na listi "100 najvećih u BiH", koju su napravile sarajevske "Poslovne novine".
Predrag Ćulibrk, generalni direktor banjalučke kompanije, kaže za "Avaz" da je tajna ovakvog uspjeha u sistematičnom i segmentiranom pristupu bh. tržištu, i to u vezi sa svim uslugama koje pružaju.
- Naravno, ne smijemo zanemariti i velike investicije koje smo imali u protekle tri godine. U tom periodu u razvoj infrastrukture uložili smo više od 400 miliona KM. Najviše u sektoru mobilne telefonije, a kasnije i u segmentu širokopojasnog pristupa, prije svega ADSL-a. Investicije u prvom polugodištu iznosile su 40 miliona maraka - kaže Ćulibrk.
Kada su u pitanju rezultati poslovanja u prvih šest mjeseci ove godine, M:tel je ostvario prihod od 231 milion KM, dok je neto dobit iznosila 45,7 miliona. Ovi rezultati slabiji su nego u istom periodu lani za nešto više od četiri posto, a prvi čovjek ove kompanije kaže da je na takav ishod najviše utjecala globalna ekonomska kriza.
- Kriza je zahvatila svijet, pa tako i BiH, u trenutku najvećeg uspona M:tela. Godine 2008. imali smo rast prihoda u odnosu na 2007. za 21 posto, dok su lani prihodi povećani za četiri posto i tu se već vidi tendencija usporavanja.
Činjenica je da su građani i poslovna zajednica pod uticajem krize i smanjenih budžeta, pa su počeli štedjeti. Jedan od segmenata na kojima svi mogu štedjeti jesu telekomunikacione usluge. Tu se, zaista, pokazuje prava slika i dubina krize u kojoj se nalazimo - kaže Ćulibrk.
Prema njegovim riječima, bez obzira na ekonomsku krizu, kompanija M:tel u prvom polugodištu dobila je 30.000 novih korisnika mobilne telefonije i 15.000 ADSL-a. Po broju korisnika kompanija je napravila najveći rast u BiH. Nakon privatizacije 2007. godine, M:tel je imao 630.000, a danas usluge mobilne telefonije ovog operatera koristi 1.260.000 građana.
- Za tri godine broj korisnika mobilne telefonije povećan je za skoro 50 posto. Prema našim procjenama, postali smo lider na području mobilne telefonije i naše tržišno učešće je 40 posto. U Federaciji BiH imamo skoro 250.000 korisnika.
Imajući u vidu da ih prije tri godine gotovo nije ni bilo, ovo smatramo izuzetnim rezultatom. Ono što, takođe, uvijek naglašavamo jeste da privredni subjekti sve više postaju naši korisnici u FBiH. Mislim da je razlog tom uspjehu u našem odnosu prema korisnicima, marketinškom nastupu, inovativnosti i bogatstvu ponude kao cjenovno prilagođenim tarifnim paketima - ističe Ćulibrk.
Govoreći o situaciji u sektoru telekomunikacija, Ćulibrk kaže da je glavna karakteristika u prvih šest mjeseci ove godine znatno smanjenje mjesečne potrošnje korisnika u svim segmentima. U takvoj situaciji, u M:telu su shvatili da rast profita po svaku cijenu nije krajnji cilj.
- Zadovoljstvo korisnika nešto je što će nam obezbijediti dugoročnu održivost i rast na bh. tržištu. Nismo željeli sav teret krize svaliti na korisnike samo da bismo zabilježili što viši profit, nego smo taj teret podijelili. Naša pretplata za fiksnu telefoniju je najniža u BiH. Dobili smo mogućnost od Regulatorne agencije za komunikacije (RAK) BiH da povećamo pretplatu na 9,8 KM, ali smo je ipak ostavili na 8,5 maraka - kaže Ćulibrk.
Ovih dana mnogo je govora o prodaji 40 posto dionica Telekoma Srbije, koji je većinski vlasnik M:tela. Ćulibrk kaže da, bez obzira na to ko kupi taj paket dionica, neće biti promjene vlasničke strukture i poslovne politike u kompaniji M:tel.
- Prema mom mišljenju, neće doći do promjene u pristupu tržištu i poslovnoj politici. Onako kako se M:tel odnosi na tržištu BiH, na sličan način rade i najjači igrači u Evropi, tako da neće biti pomjena u poslovanju - ističe Ćulibrk.